A mi projektünk

Hogy mi a mi projektünk?

Nagy álmok (házvásárlás, felújítás, vendégház birodalom létrehozás)... nem is tudom, hogy megvalósulnak e. Esély van rá, hisz már elindult, ezért lejegyzem a történetet hátha érdekel valakit. Ha sikerül úgyis megkérdezik majd, de hát hogy is volt? Ha meg nem, akkor saját magam okulására. Jó lesz visszaolvasni, hogy semmi sem ment simán, valamint, hogy mennyire is tértünk el az eredeti tervektől. Meg hát persze azért lesznek benne jó dolgok is és azt is jó lesz látni. :)

Hasznos információk

Friss topikok

Facebook

Bosszantó

2012.08.29. 21:59 mny

A felújítás jól halad. Pár nap csúszás van benne és sajnos anyagilag is lesz, de ezt még nem volt energiám kiszámolni. Bár nem ártana, mert már a kertésznek is kéne mondani egy időpontot, de ez annak a függvénye, hogy mennyibe is fog fájni az elmúlt hónap. 

Mik történtek az elmúlt napokban?

1) Szombaton történt, hogy az ajtóról kiderült, jobbos és nem balos, mint az eredeti volt. (vagy fordíta, de ez nem lényeg... igazából soha nem tudom). Ami miatt ez fontos, mert a villanyszerelővel meg megállapodtunk a kapcsolók helyében, ami persze az ajtó nyitáshoz igazodik. Persze mind erre festés és ajtóbeillesztés után derült fény. Előszőr besokkoltam. A hír hallatára előttem súlyos tízezrek kezdtek el peregni, aminek nyomására automatikusan azt mondtam a villanyszerelőnek, hogy így marad. Majd felhívtam az ajtóbeszerelőmet (kőműves/burkoló/mindenes), akinek mondtam, hogy nem tetszik ez a dolog, majd mondta, hogy várjak. Aztán vártam, de mivel ideges voltam elkezdett pörögni az agyam, ami nálam tök normális. Stressz alatt nem szeretek döntést hozni. Sőt! Nyugi alatt sem szeretek döntést hozni. Nekem ehhez idő kell. Meg kell hallgatnom mi történt, majd el kell gondolkodnom rajta. Ez alatt merülnek fel bennem a kérdések, amiket ilyenkor megkérdezek és utána megint gondolkodok. Most ugyanez történt. Automatikusan közöltem a villanyszerelővel, hogy nem kell, így marad. Majd jól felidegesítettem magam, hogy biztos bunkó voltam a kőművessel, majd elgondolkodtam és rájöttem, hogy tényleg! Megkérdezhettem volna, hogy mégis ez mennyibe kerülne? Úgyhogy hívtam a villanyszerelőt, aki mondott egy amúgy tök nevetséges összeget, amire automatikusan igent mondhattam volna, de persze nem tettem, mert továbbra is kretén vagyok, amin megint felhúztam magam és pörögtem rajta vagy jó pár órát tönkre téve a délelőttömet. Aztán döntésre jutottam, de közben már persze hívott a kőműves, hogy ez az ő sara és természetesen kifizeti, szóval pár óra után, végiggondolva az eseményeket felhívtam bocsánatot kérni, meg mondani, hogy nem kell kifizetnie, csak azt a részt csinálja meg ingyen és bérmentve, ami a bontás miatt keletkezik. De megnyugtatott, hogy nincs gáz, nem az én hibám, az ő hibája, ne pörögjek a történteken. 

Úgyhogy valahol megnyugodtam. 

2) Ma mustrán voltam megint, no meg azért is le kellett mennem, mert elfogyott a járólap a fürdőbe és hol máshol lehet ezt beszerezni, mint Pesten (vagy legalábbis környékén). Logisztika... ugye. Na, de a lényeg, hogy már egész egyben van és pofásodik a házikó, de a fürdőben a falat nem úgy csinálták meg mint kértem. Én szerintem egyértelmű volt a rajz, a burkoló szerint nem. Éppen ezért fel is hívott tegnap, de sikeresen elbeszéltünk egymás mellett, aminek az eredménye nem az lett mint, amit szerettem volna. Hurrá! A csík pont annyival van lentebb mint a csík magassága. Tehát ott kéne lennie az eljának, ahol most a teteje van. Nem szép. Nincs szinkronban a WC-vel és különben is. Zavarja a szememet. Egy nem vájt szeműnek nem tűnik fel, de nekem igen. Én az ilyenre már érzékenyebb vagyok. 

Capture.PNG

Hát majd meglátjuk, hogy lehet e csinálni ezzel valamit. Mindenesetre a burkoló/kőműves srác már tuti agybajt kap tőlem. Állítom egy jó darabig piheni majd kifele ennek a hónapnak a fáradalmait. :D 

3) Ma az is észrevettem, hogy a fürdőben nem úgy lett a lámpa helye kialakítva, ahogy kértem. A konyhában, a zunanyzóban és a WC-ben ugyanis spot lámpát szeretnék. Ezt el is magyaráztam, meg is értette a villanyszerelő. Időközben kiderült, hogy a fürdőben és a WC-ben ez nem megvalósítható addig, amig nincs fenn gipszkarton plafon, ugyanis a jelenlegibe nem lehet belemarni a helyüket. Valami széna/szalma izé vagy mi, szóval amúgy sem jó. Úgyhogy leokéztam, hogy legyen oda is plafon. Én azt hittem, hogy egyértelműen közöltem a burkoló/kőműves/mindenesemmel, hogy zuhany és WC új plafon. Mind kiderült nem. Ő csak a zuhanyzót értette, a WC-t nem. Benne van a pakliban, hogy én voltam hülye, mert tényleg hülye vagyok. Az egy dolog, hogy a fejemben mi van, de valahogy szóban kifejezni magam nem nagyon tudom. Úgyhogy most még azt is pótolni kell, ami a festék miatt lesz pluszköltség. Jó, nem sok, de azért plusz lesz. 

Következtetés: ott kell állni a munkások felett és figyelni minden lépésüket, másként nem megy. Mindenesetre legközelebb nagyon komoly listát fogok összeállítani, hogy kitől mit és hogy várok el és ezt mindig cserélni fogom az aktuális állás szerint. 

A jó hír viszont, hogy úgy néz ki, szerdán lesz a finálé. Akkor mindenki ott lesz, aki még számít: villanyszerelő(k), vizes gyerek, meg még egy asztalost is összeszedtem, aki a konyhabútort összedobja. És ráadásul annyiért, amennyiért gondoltam, hogy megcsinálják. Juhuuu

A bejegyzés trackback címe:

https://amiprojektunk.blog.hu/api/trackback/id/tr664742791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása